سایبان برقی | سایه بان برقی متین | تاثیر سایبان برقی بر مصرف انرژی | سایبان برقی | سایه بان برقی متین
9712
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-9712,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.1,vc_responsive
 

وبلاگ

سایبان برقی آفتابگیر

تاثیر سایبان برقی بر مصرف انرژی

  |   فنی سایبان برقی, مقالات سایبان برقی   |   بدون دیدگاه

تاثیر سایبان برقی بر مصرف انرژی

تاثیر سایبان برقی بر مصرف انرژی : در ابتدا به تعریف مصرف انرژی موتور سایبان برقی می پردازیم.

مصرف انرژی موتور سایبان برقی، مقدار کل انرژی مصرف شده ای است که صرف کارکرد درست و مطلوب سایبان برقی و موتور آن می شود که عموما سالانه اندازه گیری می شود.

از گذشته تاکنون افراد به تاثیر استفاده از سایبان برقی در کاهش مصرف انرژی پی برده بودند.

به همین دلیل است که در بسیاری از مناطق مختلف ایران با بافت قدیمی کوچه های باریک مسقف وجود دارد که به نوعی سایبان در نوع خود بوده است.

اما سایبان برقی چگونه در فصول مختلف به کاهش مصرف انرژی کمک می کند؟

تنظیم تابش خورشید در تابستان و زمستان وسیله ای است که در سایبان برقی می توان برای کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار داد.

این تنظیم تابش خورشید با استفاده از سایبان برقی یکی از بهترین راهکارها برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش میزان گرمای جذب شده در تابستان و افزایش میزان آن در زمستان با استفاده از انواع سایبان برقی می باشد.

به طور مثال در یک مغازه و یا منزل که دارای پنجره شیشه ایست با نصب سایبان برقی روی آن شیشه می توان در فصل گرما با باز نمودن زاویه سایبان برقی مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری نمود و در عین حال از خنکی هوای بیرون استفاده کرد.

همچنین در فصل سرما با بسته نمودن زاویه سایبان برقی می توان سبب شد که نور خورشید به داخل محیط نفوذ کند و سبب گرمای داخل محیط شود.

نویسنده - Shojaee

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه